tisdag 29 mars 2011

Baka kakor!

Anthon och jag bakade goa chokladkakor igår ifrån boken jag fick ifrån Amanda "a piece of cake" Det blev lite rörigt hos oss hihi men smakerna var supergoda tillslut :D

 Först blandade Anthon socker och mjukt smör som fick vispas fluffigt och sedan la vi till ägget och vispade lite till :)
 Anthon blandade vetemjöl..

 Havregryn och sedan salt och bakpulver i en bunke :)

 Han rörde om lite 

 Mamma fick faktiskt hacka ner chokladen ;)

 Så här såg smöret och sockret ut

 Så tillsatte Anthon resten..

 Och blandade väl

 Vi rullade upp smeten i bakpapper och lade i frysen i (det skulle varit 30 minuter) 20 minuter :P Då var den inte tillräckligt hård men vi fortsatte ändå och skar ner bitar :P

 Alldeles för stora bitar tydligen hihi....

 Till en enda gigantiskt kaka!

haha ja du..vad ska jag säga...gott blev det iallafall :P

Något konstigt och jag kan inte ladda upp fler bilder :/ iallafall  så tog jag uppstickare och  fick en massa hjärtformade kakor  som barnen ska få fika när dom kommer hem!

  • 125 g mjukt smör
  • 1 dl råsocker
  • 1 ägg
  • 1 1/2 dl vete
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 1/4 tsk salt
  • 100 g mörk choklad
  • skal av lime
Marcus får hjälpa mig med detta bildproblem när han kommer hem :P My hero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar