fredag 11 mars 2011

En helg utan Marcus.. what to do?

Ja nu har min kära sambo åkt till Tyskland på vapenmässa och kommer inte hem förrän söndag natt så då är frågan vad vi ska hitta på här hemma. :) En sak som har gjort mig glad är att ett flertal personer har frågat mig om jag kan göra tårtor till dom vilket jag gladeligen gör! Ska baka en läcker tårta nu i helgen som ni får se nästa vecka ;)...vill ju inte visa här förrän den är levererad förstår ni ;) Så där har vi en uppgift i helgen iallafall. Sedan så ska jag och barnen ha en biokväll ikväll med popcorn och en film.. trixet är att det skall vara en film vi ALLA tycker om så det kan vara lite svårt att hitta något som passar till en vuxen kvinna, tweeny tjej och en sexårig pojke :/ hmm några förslag? Alvin har inget att säga till om då han somnar redan vid sju ;) Så ska vi även äta tacos ikväll så det ska nog bli riktigt gott och mysigt :D Imorgon så kommer deras bror hit på besök då hans mamma kommer att stå fullt i en flytt så vi får hoppas på bra väder så jag kan bara slänga ut alla barnen hihi nädå... vi ska nog hitta på något kul!



Förresten! Fiskarna är mitt ansvar under tre dagar och Marcus lämnade en lapp på akvariet "Mata oss" puss så om ni har lust så får ni jättegärna påminna mig om det varje dag tillockmed söndagen ;) Jag har dödat fiskar innan och vill inte upprepa det :D (fast det var inte mitt fel då eftersom jag blev tillsagd att ge dom en näve fiskmat varannan dag) Jag vet bättre nu men har ett dåligt minne! wink wink :D

Nu ska jag städa undan lite i köket och göra sugarpaste (till att täcka tårtan) Jag har redan lagt receptet i bloggen under recept men nu ska jag göra det steg för steg så får ni se det sen :)  Lite mer jobb en mmf men blir en väldigt fin yta :)


Kram så länge!

1 kommentar:

  1. du kanske borde öppna eget och tjäna lite money på tårtverksamheten så duktig som du är :)

    kram

    din kompis N :)

    SvaraRadera