tisdag 22 mars 2011

Fylla tårta!

Nu har jag fyllt mina tårtor... om ni har barn så rekommenderar jag er att skaffa barnvakt när ni ska göra detta hehe då jag gjorde fyra olika fyllningar och hade tre barn runt mig :P

Ett tips när man fyller tårtan är att använda samma form du bakade kakan i och varva botten och fyllning :) Då åker inte fyllningen ut och du kan ha ett tjockt lager :P
 Du plastar formen först

 Sedan sätter du i tårtbotten

 På den här tårtbotten så hade jag först i hallonfromage, vaniljmousse och hallonfromage toppat med resten av vaniljmoussen :)

 På den här botten så hade jag blandad cocktail frukt sedan bananfromage ovanpå det, sedan cocktail frukt med  marabou fluff  ovanpå och åter igen bananfromage


 Marabou fluff
Blev en ganska så hög tårta så formen räckte inte riktigt till :P

Recepten skriver jag in senare...förmodligen imon eftersom Marcus kommer hem snart från jobbet så jag ska sätta igång grillen nu ;)

Kramisar och ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. ded är så roligt att se hur du verkligen lever dej in i detta verkar ded som jag blir verkligen hungri

    SvaraRadera