tisdag 22 mars 2011

Recept på en go tårtbotten

Just det här receptet har jag använt sen jag började baka ..från typ 15 års ålder? jaja iallafall så är det ett recept ifrån min mor och jag tycker väldigt mycket om den :)
Det enda som kan vara lite svårt är att anpassa receptet efter formarna.. just det här receptet brukade jag och mamma alltid göra i en ugnsform och då gjorde vi ett och ett halvt recept och då var det som en tårtbotten..alltså att man delar inte på den utan att om jag skulle ha en fyllning emellen så gjorde jag då ett och ett halvt recept två gånger :P Just den här formen så har jag dubblat receptet eftersom jag ville få den hög..men jag hällde inte i riktigt all smet :O Detta är en form på 26 cm i diameter så om man har en form på 24 cm diameter så går det nog bra med receptet så som jag ska skriva nu :P och sluta babbla :P

  • 4 ägg
  • 2 dl socker
  • 1 dl potatismjöl
  • 1 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  1. Sätt ugnen på 200 grader
  2. Vispa ägg och socker hårt tills det blir fluffigt
  3. Blanda vete, potatismjöl, bakpulver i en annan skål
  4. Rör försiktigt ner veteblandningen till äggblandningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar