onsdag 6 april 2011

Isländskar pannkakor :)

Så fort Amanda kommer innanför dörren hoppar Anthon upp och säger FIKA! Jag tycker ju att dom får ta sitt mellanmål ihop :D Idag så lyxade vi till det och gjorde pannkakor! med sylt och socker...hoppade över grädden så att det skulle inte bli ALLDELES för mycket onyttigheter hihi.
Först så gjorde jag smeten såklart sen är det bara att börja steka :D
 Smeten och en bra stekpanna till pannkakor :D

 Jag gör ett tunt tunt lager

 När den har stekt igenom så det finns inget blött så är det bara att vända :P

 tataaa fin färg :D

 Sedan är det bara att mumsa på!


Recept på på pannkakorna:
  • 2 1/2 dl vete
  • 1/4 tsk salt
  • 1 tsk socker
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 1-2 ägg (Jag lägger i 3 ägg)
  • 3-4 dl mjölk
  • 25 gram margarin
  • Smaksätt med ca 1 msk vanilj essens
  • 1 dl kaffe (valfritt men jag har alltid i det :))

1 kommentar:

  1. och jag kan tala av egna erfarenheter att Soleys isländska pannkakor är de goaste pannkakorna..svenska pannkakor och amerikanskapannkakor släng er i väggen!

    SvaraRadera