torsdag 2 februari 2012

Doptårtor till...dopet :D

Nu var jag ju tvungen till att göra doptårtorna själv även fast jag är trött, stressad och med ett litet spädbarn (+ några andra barn då :D)  Eftersom jag har varit dålig med bloggen och bakningen så var det bara ett måste! Och ett dop är ju ett perfekt tillfälle för dekorativa tårtor :D

Veckan innan dopet så hade vi bestämt att Alvin skulle vara hos sin farfar tisdag och fredagen och min mamma hemma hos mig för att hjälpa till med Aldís :D

Så på tisdagen lyckades jag göra sockermassan, underbar god vitchoklads, philadelphia frosting och två hjärtlagade maränger :D


På fredagen så bakade jag tre våningar av choklad bottnar,  stora svampbottnar och två hjärtlagade svampbottnar. Sedan så kokade jag jordubbar och hällde över saften på svampbottnana. Gjorde fyllningarna och fyllde tårtorna. Vånings tårtan täckte jag och dekorerade den kvällen :)

Med amningar emellanåt :D

På lördagen var det lite mer kaos då ingen mamma var här men Marcus försökte underhålla barnen dock är det lite svårt med en buse som Alvin som är snabb på fötterna :P Men jag dekorerade iallafall bibeltårtan. Maräng tårtorna ville jag göra samma dag som dopet så marängen skulle vara spröd och god :) Den fick jag dock göra klart ensam med barnen och det blev nog nästan lite tårar där...från mig :P Men med ett finger i tårtan ( täckt med frosting ;)) så klarade vi det :D Här är resultaten!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar