söndag 8 april 2012

Tank ur rice chrisp

Först gör du rice chrispen...tänk på att när du gör den måste du arbeta med engång då den kallnar ganska fort..så förbered allt annat först. :)

1,5 msk smör
150 g marshmallows
12,5 dl Rice Krispies
(Eventuell smaksättning kan tillsättas i form av ½ dl choklad, hackade nötter etc.)
Börja med att smälta smöret, tillsätt seda marshmallowsen och låt dessa smälta under omrörining. Var noga med att de inte bränns. När blandingen är smält blandar du i Rice Krispies och eventuell smaksättning. Forma figurerna när massan forfarande är varm!


Jag gjorde tanken i tre delar och satte sedan ihop dom. Sedan karvade jag den med en vass kniv :)

 Jag spacklade den sedan med smörkräm för att dölja ojämnheter och för att sockermassan skulle fastna på.
 Sedan täckte jag den med socker massa och satte på lite detaljer.
 Gjorde en chokladkaka med både choklad kräm och även grönfärgad cream cheese frosting för att det ska föreställa lera och gräs (krigszoon typ)

Glöm inte min facebook sida ;) http://www.facebook.com/SoleysBakverk

tataa

1 kommentar:

  1. så snyggt som det är, säkert lika god som alla dina kakor <3 :-)

    SvaraRadera